Peugeot RCZ: Sportovní elegance, která vás dostane

Peugeot Rcz

Sportovní kupé z Francie

Peugeot RCZ, tenhle fakt povedenej sporťák z Francie, se světu ukázal poprvé na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009. Peugeot s ním chtěl zaujmout lidi, co chtěj něco stylového a zároveň sportovního. A musím říct, že se jim to fakt povedlo! Ta silueta s dvojitým prohnutím střechy a zadního skla je prostě bomba, nic podobnýho nikde jinde neuvidíte. Když vlezeš dovnitř, hned tě praští do očí sportovní sedačky, ufiknutej volant a všechno je z kvalitních materiálů. Pod kapotou to bylo docela jednoduchý - buď benzín, nebo nafta. Výkon? Od těch slabších se 156 koňma až po dvoustovku. A jestli jsi fakt blázen do rychlý jízdy, tak verze RCZ R s 270 koňma ti určitě udělá radost. V roce 2015 sice výroba skončila, ale tenhle bourák si pořád drží svoji hodnotu mezi sportovníma vozama. Díky tomu, jak dobře vypadá a jezdí, je to pořád žhavý zboží mezi ojetinama.

Design a styl Peugeot RCZ

Peugeot RCZ je fakt parádní sporťák, kterej má mega stylovou a unikátní vizáž. Svejma křivkama připomíná klasický sporťáky, ale přitom vypadá fakt fresh a dost dravě. Vpředu má širokej gril s logem Peugeotu uprostřed a natažený světla, který vypadaj pěkně ostře. Z boku zaujme hlavně ta šikmá střecha, co z něj dělá pořádnýho fešáka, a ty výrazný prolisy po stranách. Zezadu je to samá křivka, úzký koncovky světel a dvojitej výfuk. Design týhle káry je prostě bomba a i když už se nevyrábí, pořád na silnici budí pořádnej rozruch.

Motory a výkon

Peugeot RCZ, takovej pěknej sporťák, co to není jenom o tom, jak skvěle vypadá, ale taky o tom, co má pod kapotou. Když chceš pořádně lítat, tak si vem tu verzi s benziňákem 1.6 THP. Můžeš mít buď tu se 156 koňma, nebo když chceš fakt mydlit, tak tu dvoustovku. Pro ty, co to berou v klidu a chtěj šetřit, je tady nafťák 2.0 HDi se 163 koňma. Všechny verze maj v základu manuál s šesti kvalty, některý můžeš mít i s automatem, taky šestikvaltovým. Ať už si vybereš cokoliv, s RCZtkou si užiješ spoustu srandy a fakt dobrý svezení.

Vlastnost Peugeot RCZ Audi TT Coupé
Typ karoserie Coupé Coupé
Počet dveří 2 2
Výroba 2010–2015 1998–současnost

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost

Tak ten Peugeot RCZ je fakt parádní sporťák, kterej ti vyrazí dech jak vzhledem, tak tím, jak se s ním dá řádit. Na silnici sedí jak přibitej a ani ve vyšší rychlosti s ním nemáš problém. Volant poslouchá na slovo a fakt cejtíš, co se pod kolama děje. Do zatáček se vrhá jak dravec a drží stopu úplně božsky. Jasně, ten tvrdší podvozek ti občas dá zabrat, ale díky tomu máš auto pod kontrolou jak hodinky a v každý zatáčce si můžeš bejt jistej. Celkově je to prostě káča, se kterou si užiješ každej kilometr, ať už si to rozdáváš na okreskách nebo si to hasíš po dálnici.

Peugeot RCZ? To je jako byste si oblékli dobře padnoucí oblek a vyrazili na procházku. Elegantní, stylový a přitahuje pohledy.

Zdeněk Dvořák

Interiér a výbava

V RCZtku to fakt žije sportovním duchem. Sedačky tě parádně podrží v každý zatáčce, takže se nemusíš bát to pořádně prohnat. Sportovní volant sedí v rukách jak ulitej a jízda je díky tomu mnohem zábavnější. Palubka je super přehledná, všechno máš hned po ruce. Vepředu je místa dost pro dva, dozadu radši cpěte jen děcka. Kufr má 384 litrů, takže na víkendovej výlet ve dvou v pohodě. Výbava je nadupaná - klíma, navigace, hudba, prostě všechno, co potřebuješ k pohodovýmu cestování.

Konkurence a srovnání

Peugeot RCZ to na trhu sportovních kupátek neměl vůbec jednoduchý. Musel se poprat s docela těžkou konkurencí, jako bylo Audi TT, Volkswagen Scirocco nebo Hyundai Genesis Coupé. Každej z těhle vozů měl něco do sebe, ať už šlo o design, výkon nebo cenovku.

RCZ vyčníval z davu hlavně díky svýmu odvážnýmu vzhledu - ta typická dvojitá bublina na střeše a vyklopená záď, to prostě nešlo přehlídnout. Co se týče jízdy, RCZtko bylo fakt živý a zábavný auto, i když některý konkurenti měli pod kapotou víc koní. Uvnitř to bylo docela elegantní a dobře zpracovaný, ale musíš počítat s tim, že vzadu to není žádnej luxus na nohy.

Cenově byl Peugeot RCZ někde na úrovni Volkswagenu Scirocco, ale pořád levnější než Audi TT. Takže když někdo sháněl stylový a zábavný kupátko s trochou tý výjimečnosti, RCZtko mohlo bejt docela zajímavá volba. Jako vždycky - záleželo hlavně na tom, co od auta člověk očekával a co pro něj bylo důležitý.

Péčko RCZ je fakt parádní sporťák, i když už se nevyrábí. Jestli koukáš po něčem, co má šmrnc a není to nuda, tohle by mohla být trefa do černého.

Než do toho prachy nasypeš, mrkni důkladně na technickej stav a připrav se, že servis může něco stát. Jasně, není to žádnej rodinnej bourák, ale pro single nebo páry, co chtěj něco stylovýho na víkendový vyjížďky, je to prostě bomba.

Řízení je fakt pecka. I se základním motorem to má grády a je to pěkně hbitý. Řídí se to samo a máš perfektní kontakt s vozovkou. Uvnitř je to sice menší, ale všechno je tak akorát poskládaný a kvalitně udělaný.

Publikováno: 21. 01. 2025

Kategorie: auta