Range Rover Velar: Luxus na dosah ruky?

Range Rover Velar

Luxusní SUV střední třídy

Když přemýšlíte o luxusním SUV, možná vás napadne Renault Talisman, ale dneska se podíváme na Range Rover Velar, který je úplně jiná liga. Tohle SUV střední třídy je prostě paráda - elegance sama, výkon na rozdávání a v terénu si taky poradí. Je to vlastně takový Renault Talisman mezi SUV, jen trochu drsnější. Ten Velar má fakt super siluetu, všechno na něm krásně plyne a ty sportovní detaily mu dávají šmrnc. Když vlezete dovnitř, padnete na zadek - je to tam jak v luxusním hotelu. Kůže prvotřídní kvality, dřevěné prvky, hliník - no nádhera. Má tam moderní infotainment s dotykačkou a digitální budíky, takže máte všechno pod kontrolou jako v Renault Talisman, jen trochu víc nabušené. Na silnici je to fakt jistota. Motory jsou super, ať už si vyberete benzín nebo naftu, síly má vždycky dost, ať už chcete předjíždět nebo jen tak pohodově cruisovat. A když náhodou sjedete z asfaltu? Žádnej problém, pohon všech kol a různý terénní módy si s tím poradí levou zadní. Prostě luxusní mašina, co zvládne všechno, co po ní chcete.

Design a exteriér Velaru

Range Rover Velar je SUV, který se vyznačuje elegantním a moderním designem. Exteriér vozu je charakteristický svými čistými liniemi a minimalistickým přístupem. Velar se může pochlubit nízkou linií střechy, která mu dodává sportovní vzhled, a zároveň nabízí dostatek prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Přední část vozu zdobí výrazná maska chladiče s voštinovým vzorem a úzkými světlomety s LED technologií. Dynamický profil vozu dokreslují zapuštěné kliky dveří, které se automaticky vysouvají po odemčení. Zadní část vozu je zakončena decentním spoilerem a úzkými zadními světlomety, které jsou propojeny tenkou světelnou lištou. Celkově je design exteriéru Range Roveru Velar velmi povedený a řadí se mezi nejatraktivnější SUV na trhu.

Interiér a technologie

Když se podíváte dovnitř Range Roveru Velar, je to úplně jinej level než třeba u Nissanu Navara, kterej je spíš pracant. Hlavní hvězdou palubky je velkej desetipalcovej displej se systémem Pivi Pro, kterej by Nissan Navara mohl závidět. Vedle něj najdete digitální budíky s úhlopříčkou 12,3 palce v minimalistickym provedení. Přes tyhle obrazovky ovládáte všechno možný - od navigace přes klimošku až po značkovej sound systém Meridian. Oproti robustnímu Nissanu Navara je Velar napěchovanej moderníma asistentama - adaptivní tempomat, hlídání pruhů, kontrola mrtvýho úhlu nebo pomocník při parkování. A co se týče materiálů a barev interiéru, můžete si vybírat podle libosti. V nabídce je prvotřídní kůže, dřevěný dekory nebo hliníkový prvky.

Motory a výkony

Range Rover Velar nabízí širokou škálu motorů, které uspokojí potřeby každého řidiče. Pro ty, kteří hledají úspornější jízdu, jsou k dispozici vznětové motory. Pokud toužíte po dynamičtějším zážitku z jízdy, benzínové motory s turbopřeplňováním vám poskytnou dostatek výkonu. Vrcholem nabídky je pak plug-in hybridní verze, která kombinuje výkonný benzínový motor s elektromotorem a umožňuje jízdu čistě na elektřinu. Velar tak dokáže nabídnout jak úspornou jízdu, tak i sportovní výkony. Díky sofistikovanému pohonu všech kol a terénním systémům si navíc poradí i s náročnějším terénem. Ať už tedy hledáte luxusní SUV do města nebo spolehlivého parťáka pro dobrodružství, Range Rover Velar splní vaše očekávání.

Jízdní vlastnosti

Range Rover Velar je na silnici překvapivě obratný na to, jak je velký. Řízení je přesné a dává vám dostatek informací o tom, co se děje pod koly. I když není tak sportovní jako někteří jeho němečtí konkurenti, Velar se v zatáčkách nenaklání a drží stopu s jistotou. Komfort je samozřejmě prvořadý a Velar splňuje očekávání. Vzduchové odpružení, které je k dispozici u vyšších výbav, zvládá nerovnosti s grácií a zanechává v kabině ticho a klid. Na dálnici se Velar chová jako doma. Je tichý, stabilní a motor má dostatek síly na předjíždění. Velar je zkrátka velmi schopný automobil na silnici, který nabízí skvělou kombinaci komfortu, ovladatelnosti a výkonu.

Range Rover Velar je jako dobře střižený oblek. Je elegantní, sebevědomý a dává vám pocit výjimečnosti. Jen si musíte dávat pozor, abyste s ním nezajeli do bláta.

Zdeněk Šimek

Spolehlivost a hodnocení

Spolehlivost vozu Range Rover Velar je obecně vnímána jako dobrá, ale existují určité oblasti, které vyvolávají obavy. Majitelé si pochvalují luxusní interiér, pohodlnou jízdu a terénní schopnosti. Nicméně, někteří hlásí problémy s elektronikou, jako jsou závady infotainment systému nebo problémy s asistenčními systémy řidiče.

Je důležité si uvědomit, že spolehlivost jakéhokoli automobilu se může lišit v závislosti na faktorech, jako je historie údržby a styl jízdy.

Před zakoupením ojetého vozu Range Rover Velar se doporučuje provést důkladnou kontrolu u kvalifikovaného mechanika a prověřit historii vozu. Co se týče hodnocení, Range Rover Velar si vede dobře v testech bezpečnosti a získal vysoká hodnocení od organizací, jako je Euro NCAP. Velar je také oceňován pro svůj stylový design a luxusní interiér. Nicméně, někteří recenzenti kritizují jeho vyšší cenu ve srovnání s konkurencí a omezený prostor v zadní části vozu.

Celkově vzato je Range Rover Velar atraktivní a schopné SUV, ale potenciální kupci by si měli být vědomi potenciálních problémů se spolehlivostí a zvážit klady a zápory před konečným rozhodnutím.

Cena a konkurence Velaru

V segmentu luxusních SUV střední třídy to dneska pěkně vře. Range Rover Velar tam soupeří s pořádně našlapanými konkurenty. No a kdo že mu šlape na paty? Třeba BMW X4, ale hlavně mercedes benz glc ve verzi Coupé, kterej je fakt povedený. Když se na to podíváte, mercedes benz glc i jeho soupeři maj hodně společnýho - všechny ty káry se chlubí nóbl designem a interiérem jak ze škatulky. A co se týče motorů, mercedes benz glc i ostatní nabízí tolik variant, že si fakt vyberete.

Vlastnost Range Rover Velar Konkurence (Příklad: Audi Q5)
Počáteční cena 1 600 000 Kč 1 200 000 Kč
Typ motoru Benzín, Diesel, Hybrid Benzín, Diesel
Pohon 4x4 4x4 (volitelně)

Podobně jako legendární Bugatti Veyron ve světě supersportů, taky Velar se od konkurence odlišuje svým unikátním stylem. Zatímco Bugatti Veyron dominuje na silnici svým výkonem, Velar kombinuje eleganci s off-roadovými schopnostmi. Jeho cena, která začíná nad 1,5 milionu korun, ho řadí k dražším vozům ve své třídě - i když proti Bugatti Veyron je to vlastně pakatel. Za tuto cenu však zákazník dostává vůz s prémiovým zpracováním, nejmodernějšími technologiemi a pořádně silnými motory.

Kromě těchto prémiových značek se dnes na trhu objevují i další zajímavé alternativy. Třeba VW Arteon, který sice není SUV, ale v luxusním segmentu si vede skvěle. No a pak tu máme Audi Q5 Sportback, Porsche Macan nebo Jaguar F-Pace, který je vlastně takovým bratrancem Velaru. Každej z nich má něco do sebe - někdo je lepší na sportovní jízdu, jiný na komfort. VW Arteon třeba vyniká aerodynamickým designem a špičkovými technologiemi, což z něj dělá zajímavou volbu. A když už jsme u těch alternativ, novej VW Arteon fakt není k zahození. Takže zákazník má dneska fakt z čeho vybírat a záleží jen na tom, co přesně hledá a kolik do toho chce investovat.

Range Rover Velar není jen tak obyčejné SUV. Je to prohlášení. Prohlášení o vašem vkusu, o vašem postoji k životu a o vašich prioritách. Je to auto pro ty, kteří se nebojí vyčnívat z davu, ale zároveň si potrpí na eleganci a decentní luxus. Velar osloví řidiče, kteří hledají kombinaci sportovního charakteru a komfortu, ať už se pohybují ve městě nebo vyráží za dobrodružstvím mimo zpevněné cesty. Interiér vozu je pastvou pro oči i duši, prvotřídní materiály a moderní technologie vám zpříjemní každou cestu. Velar není pro každého, a to je v pořádku. Je to auto pro ty, kteří vědí, co chtějí, a nebojí se si za to připlatit.

Publikováno: 23. 10. 2024

Kategorie: motorismus