Opel Astra G: Legenda českých silnic?

Opel Astra G

Historie modelu Astra G

Model Astra G, nástupce populární Astry F, byl představen v roce 1998. Vyráběl se až do roku 2009, což svědčí o jeho popularitě a úspěchu. Astra G se od svého předchůdce lišila modernějším designem, prostornějším interiérem a vylepšenou bezpečností. Dostupné byly tří a pětidveřové hatchbacky, sedan, kombi Caravan a od roku 2000 i elegantní Coupé. Nabídka motorů zahrnovala benzínové agregáty o objemu 1.2 až 2.2 litru a naftové motory 1.7 a 2.0 litru. Astra G se stala velmi oblíbeným vozem jak u soukromých osob, tak i u firem. Díky své spolehlivosti, dostupnosti náhradních dílů a příznivým provozním nákladům si získala pověst odolného a praktického automobilu.

Design a karoserie

Opel Astra G, uvedený na trh v roce 1998, se mohl pochlubit moderním a aerodynamickým designem, který byl na svou dobu poměrně odvážný. Designéři Opelu se zaměřili na vytvoření karoserie, která by byla atraktivní pro širokou škálu zákazníků, a zároveň by si zachovala praktické vlastnosti typické pro model Astra. Výsledkem byl vůz s uhlazenými liniemi a výraznou maskou chladiče, která se stala charakteristickým znakem vozů Opel na přelomu tisíciletí. Astra G byla k dispozici v několika karosářských variantách, včetně třídveřového a pětidveřového hatchbacku, sedanu, kombi a kupé. Každá z těchto variant si zachovala základní designové prvky, ale lišila se v detailech, aby oslovila různé cílové skupiny. Například třídveřový hatchback s označením Coupé se vyznačoval sportovnějším vzhledem s dynamičtějšími liniemi a nižší světlou výškou. Naopak kombi nabízelo prostorný interiér a velký zavazadlový prostor, což ocenily zejména rodiny s dětmi.

Motory a převodovky

Opel Astra G se na trhu objevil s širokou škálou motorizací, které uspokojí potřeby většiny řidičů. Benzínové motory začínaly na objemu 1.2 litru a výkonu 48 kW, pro dynamicky založené řidiče byl k dispozici i motor 2.0 litru s výkonem až 100 kW. Pro ty, kteří hledali úspornější jízdu, Opel nabízel i dieselové motory. Ty začínaly na objemu 1.7 litru a výkonu 44 kW, vrcholem nabídky byl pak motor 2.2 litru s výkonem 92 kW. Většina motorů byla standardně spojena s pětistupňovou manuální převodovkou, pro některé motorizace byla k dispozici i čtyřstupňová automatická převodovka. Ta se hodila zejména pro klidnější jízdu ve městě. Astra G se obecně vyznačuje spolehlivými motory a převodovkami, ovšem i zde platí, že je potřeba dbát na pravidelný servis a údržbu.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost

Opel Astra G je známý svým vyváženým jízdním projevem. Automobil sedí na silnici jistě a předvídatelně, ať už jedete po dálnici nebo zdoláváte klikaté okresky. Řízení je poměrně přesné, i když někomu může připadat trochu tužší. Podvozek je naladěn spíše komfortně, Astra G si ale i tak dokáže poradit s ostřejší jízdou.

Samozřejmě je potřeba brát v potaz stáří vozu a jeho konstrukci. V porovnání s modernějšími vozy může být Astra G o něco hlučnější a méně agilní. Na druhou stranu, jednoduchost konstrukce znamená i menší náchylnost k poruchám a levnější opravy. Celkově je Opel Astra G příjemným a spolehlivým autem pro každodenní ježdění, které i po letech dokáže nabídnout slušnou porci komfortu a jistoty za volantem.

Interiér a výbava

Vnitřek Astry G je příkladem německé praktičnosti a účelnosti. Interiér je vyroben z odolných materiálů, které sice nepůsobí luxusně, ale odolají i hrubšímu zacházení. Sedadla poskytují dostatek pohodlí i na delších cestách a nabízí slušné boční vedení. Přístrojová deska je přehledná a všechny ovladače jsou intuitivně rozmístěny. Prostoru pro posádku je vpředu i vzadu dostatek, a to i pro vyšší cestující. Zavazadlový prostor pojme v základu 370 litrů, což je na danou třídu slušná hodnota.

Vlastnost Opel Astra G
Výroba 1998–2009
Karosářské verze Hatchback, Sedan, Kombi, Coupé, Cabriolet
Motory Benzínové 1.2 - 2.0 l, Dieselové 1.7 - 2.2 l

Astra G byla dostupná v několika výbavových stupních, od spartánské verze až po lépe vybavené modely. Mezi dostupnou výbavu patřily například klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, autorádio s CD přehrávačem nebo palubní počítač. Bezpečnostní prvky zahrnovaly airbagy řidiče a spolujezdce, ABS a systém elektronického rozdělování brzdných sil.

Spolehlivost a časté problémy

Opel Astra G, vyráběný v letech 1998 až 2009, je obecně považován za spolehlivý vůz. Nicméně, jako u každého auta, i Astra G má své slabiny. Mezi časté problémy patří koroze karoserie, a to zejména v oblasti podběhů kol a prahů. Dále se mohou vyskytovat poruchy imobilizéru, které znemožní nastartování vozu. V neposlední řadě je třeba zmínit i opotřebení silentbloků ramen náprav, které se projevuje klepáním od podvozku.

Přestože se nejedná o závažné závady, je vhodné jim předcházet pravidelnou údržbou a kontrolou. Při koupi ojeté Astry G je důležité věnovat pozornost těmto potenciálním problémům a nechat si vůz prohlédnout v odborném servisu. I přes zmíněné nedostatky zůstává Opel Astra G oblíbeným vozem pro svou spolehlivost, dostupnost náhradních dílů a příznivou cenu.

Ceny a dostupnost na trhu

Opel Astra G, model vyráběný v letech 1998 až 2010, se i dnes těší značné oblibě na trhu s ojetými vozy. Jeho popularita pramení z kombinace spolehlivosti, dostupnosti náhradních dílů a příznivé ceny. Ceny ojetých vozů Opel Astra G se liší v závislosti na roce výroby, technickém stavu, počtu najetých kilometrů a výbavě. Obecně lze říci, že za vozy z počátku výroby v průměrném stavu zaplatíte od 20 000 Kč. Naopak vozy z posledních let výroby s nízkým počtem kilometrů a dobrou výbavou se můžou pohybovat i okolo 80 000 Kč. Dostupnost náhradních dílů je pro Opel Astra G vynikající. Díky masové produkci tohoto modelu je na trhu s náhradními díly široká nabídka jak originálních dílů, tak i levnějších alternativ od nezávislých výrobců. Dostupnost a příznivé ceny náhradních dílů dělají z Opelu Astra G vůz nenáročný na údržbu, což je jeden z hlavních faktorů jeho obliby.

Astra G? To je srdcovka. Prostě držák, co vás podrží, i když už má něco za sebou.

Zdeněk Šmíd

Opel Astra G, model, který se vyráběl v letech 1998 až 2009, se stal jedním z nejoblíbenějších vozů své třídy. Díky své spolehlivosti, dostupnosti a široké škále motorizací a karosářských verzí si získal oblibu u široké škály řidičů. Ať už šlo o rodiny s dětmi, mladé řidiče nebo firemní klientelu, Astra G dokázala uspokojit potřeby mnoha z nich.

I přes to, že se již delší dobu nevyrábí, je Astra G stále často k vidění na našich silnicích. Svědčí to o její kvalitě a odolnosti, díky kterým si i po letech zachovává přízeň mnoha motoristů. Pokud hledáte dostupný a spolehlivý vůz, Astra G může být i dnes zajímavou volbou. Je však důležité dbát na důkladnou kontrolu technického stavu před koupí, neboť věk a počet najetých kilometrů se u starších vozů logicky podepisují na jejich stavu.

Publikováno: 23. 12. 2024

Kategorie: auta