Bugatti Divo: Král zatáček?
Bugatti Divo: Extrémní Hypersport
Když se bavíme o špičkových autech, tak Bugatti Divo je prostě absolutní pecka, i když třeba Lamborghini SUV taky není k zahození. Pod kapotou tohodle monstra najdete šílenej osmiválec W16 (8,0 litrů) se čtyřma turbama, kterej chrlí neuvěřitelných 1 500 koní a krouťák 1 600 Nm. Je to vlastně ještě brutálnější než nejnovější Lamborghini SUV modely. Když dupnete na plyn, vystřelí tahle bestie na kilo za 2,4 vteřiny a pak to mydlí až k třistaosmdesátce. Borci z Bugatti si s aerodynamikou vyhráli jak malí kluci - každej záhyb karosérie má svůj účel, podobně jako u moderních Lamborghini SUV vozů. Oproti Chironu má v zatáčkách o 90 kilo větší přítlak, takže na okruhu je to fakt zabiják. Vyrobili jich jenom 40 kousků a byly pryč dřív, než bys řekl švec. Kdo chtěl tohle umělecký dílo parkovat u baráku, musel vypláznout nějakejch 5 mega v eurech.
Inspirace Závodním Vozem
Bugatti Divo je naprostá špička mezi auty, podobně jako Alfa Romeo Giulia ve svý kategorii, jen o několik levelů výš. Každej detail na něm má fakt význam - od tý dramatický přídě až po masivní zadní křídlo. Alfa Romeo Giulia je taky parádní kousek na silnici, ale tohle je prostě jinej vesmír. Všechno je tady promyšlený kvůli aerodynamice a přilnavosti. Když vlezete dovnitř, je to jako v kokpitu závoďáku - trochu jako v nadupaný verzi Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, ale ještě o level výš. Sedačky vás chytnou jak kleště, na volantu s Alcantarou cejtíte každej detail a nic vás neruší od toho, co je důležitý. Tohle prostě není obyčejný auto - je to ultimátní mašina dělaná pro čistou radost z rychlosti, kterou prostě musíte milovat.
Výkon a Aerodynamika
Bugatti Divo představuje mnohem víc než jen čistou sílu, přestože jeho osmilitrový motor W16 s ohromujícími 1 500 koňmi by mohl napovídat opak. Tady jde především o dokonalou aerodynamiku. Každá křivka, každý záhyb karoserie byl navržený s jediným cílem - přilepit vůz k silnici jako magnet. A výsledek? Naprosto úchvatný. Ve srovnání s modelem Chiron vytváří Divo dodatečný přítlak 456 kilogramů, a to i přes skutečnost, že je o 35 kilo lehčí. Je to, jako kdybyste do auta posadili osm chlapů a ono by se přesto lépe drželo na silnici. Když to všechno sečteme, dostaneme stroj, který na okruhu Nardò zajede kolo o 8 vteřin rychleji než jeho předchůdce. Tohle auto prostě posouvá hranice možného v automobilovém světě.
Limitovaná Edice a Cena
Bugatti Divo je skutečný klenot mezi supersporty, který v sobě snoubí dravost závodního speciálu s luxusem té nejvyšší třídy. Tohle není jen auto - je to umělecké dílo na kolech. Když se řekne, že vzniklo jen 40 kousků, člověk si uvědomí, jak vzácný tento vůz vlastně je. Za jeden kousek jste museli vysázet nějakých 5 milionů eur, což je částka, ze které se běžnému smrtelníkovi točí hlava. A to ještě není všechno - když se dnes podíváte na ceny použitých Divů, budete se divit ještě víc. Tohle auto není jen způsob, jak se přepravovat - je to investice do budoucnosti, která bude časem jen nabírat na hodnotě.
Design a Interiér
Když se podíváte na čištění interiéru vozu takového kalibru jako je Bugatti Divo, musíte být fakt opatrní. Jeho interiér je prostě paráda - kombinuje luxus se sportovním duchem jak má být. Pravidelné čištění interiéru vozu je u takového skvostu nutností, zvlášť když je celá kabina potažená prvotřídní Alcantarou a má ty nádherný karbonový detaily dělaný ručně. Co se týče sedaček, ty jsou anatomicky tvarovaný tak, že vás podrží i když to napálíte do zatáčky nebo letíte po dálnici. A ten volant? Pecka - má zabudovanej displej, kde máte všechno důležitý hned po ruce. Profesionální čištění interiéru vozu je u takovýho auta základ, protože každej detail v tom kokpitu prostě dělá Divo tím, čím je - naprostou výjimkou mezi supersporťákama.
Bugatti Divo. Dokonalost sama o sobě. Vůz, který posouvá hranice představivosti a ukazuje, čeho všeho je člověk schopen.
Radomír Novotný
Jízdní Vlastnosti a Výkon
Bugatti Divo, to je skutečná legenda mezi supersporty. Když ho vidíte naživo, okamžitě pochopíte, proč se stal snem každého automobilového nadšence. Jízda? Ta je naprosto fenomenální. Na silnici se chová jako precizní chirurgický nástroj, ale když chcete, dokáže být i překvapivě pohodlný. Pod kapotou burácí osmilitrový motor W16, který produkuje ohromujících 1 500 koní. Z místa na stovku vystřelí za pouhých 2,4 sekundy, což bere dech. Tohle auto ale není jen o brutální rychlosti. Jeho aerodynamika byla dovedena k dokonalosti, aby v zatáčkách doslova přilepilo vůz k asfaltu. Když za jeho volantem projedete první ostrou zatáčku, pochopíte, že tohle je zážitek, na který se nezapomíná.
Vlastnost | Bugatti Divo | Bugatti Chiron |
---|---|---|
Cena (odhadovaná) | 1,3 miliardy Kč | 70 milionů Kč |
Výroba | 40 kusů | 500 kusů |
Sběratelský Klenot
Bugatti Divo představuje naprostý vrchol automobilového umění. Tahle výjimečná kráska, kterou vyrobili jen ve čtyřiceti kusech, je skutečným pokladem pro sběratele. Když ji pojmenovali po Albertu Divovi, francouzské závodní legendě a vítězi Targa Florio, věděli proč. I když vychází z modelu Chiron, Divo se zaměřuje hlavně na dokonalé jízdní vlastnosti. Stačí se podívat na tu dravou siluetu - masivní zadní křídlo a difuzor jasně ukazují, že tohle auto se narodilo pro rychlost. Pod kapotou burácí osmiválcový motor W16 s ohromujícími 1 500 koňmi, který vás vystřelí z nuly na stovku za pouhých 2,4 sekundy. Není divu, že je Divo mezi fajnšmekry tak žádané. Kdo si ho pořídí, nejen že vlastní jeden z nejvýjimečnějších vozů na světě, ale taky skvělou investici do budoucna.
Publikováno: 07. 02. 2025
Kategorie: auta